czwartek, 22 stycznia 2015

Coś ciepłego.

  



  Dziś przepis na zupę krem z pomidorów, który otrzymałam od mojej "hiszpańskiej" koleżanki. Jedyne, co zmodyfikowałam to dodanie przyprawy z łagodnej papryki. Zupa szybka do zrobienia, smaczna i bardzo zdrowa.
   Zupa krem z pomidorów, to "nowocześniejsza" wersja domowej pomidorowej, którą chyba każdy zna. Zupy kremy przywędrowały do Polski w XIX wieku z Francji, nosząc nazwę zup-puree. Jednak wtedy były dodatkowo zagęszczane śmietaną, zasmażką i mąką. Stały się jednak bardzo popularne stosunkowo niedawno, ponieważ świat podbiły wielofunkcyjne miksery oraz blendery eliminując potrzebę ręcznego ścierania warzyw i każdy w łatwy sposób może przygotować swój mix warzyw, w nieco mniej kalorycznej odsłonie niż to było kiedyś.
   Polecam zimą jeść ciepłe posiłki, ponieważ są bardziej sycące, a do tego rozgrzewające. Gdy jemy jedynie "na zimno" nasz organizm wciąż potrzebuje jedzenia, a przecież zima nie musi się skończyć nowo nabytymi kilogramami.

   Składniki na 2-3 osoby:
+ 1 kg pomidorów
+ 2-3 marchewki
+ 1 cebula
+ 1-2 ząbki czosnku
+ 1 łyżka zielonego pesto basilico
+ 2 łyżki oliwy
+ przyprawa papryka łagodna
+ bazylia, oregano
+ sól, pieprz
   Jak przygotować?:
   Do średniej wielkości garnka wlewamy oliwę, podgrzewamy, wrzucamy posiekaną w kostkę cebulę i czosnek. Gdy cebulka się zeszkli, dodajemy pokrojoną w plastry marchewkę. Chwilę gotujemy i dokładamy pokrojone pomidory (obrane ze skórki! Warto to zrobić na samym początku). Całość gotujemy dopóki marchewka nie zrobi się miękka. Na koniec blendujemy wszystko i przyprawiamy. (Z papryką dość ostrożnie, ponieważ zupa będzie zbyt ostra.) Ładnie ozdabiamy i gotowe! Ja akurat posypałam zupę bazylią (gotową) oraz świeżo posiekanymi jej listkami i dodałam dwa listki natki. Można zetrzeć ciut parmezanu, wtedy byłoby idealnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz